انجمن علمی مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور لرستان


با سلام

انجمن علمی مهندسی صنایع از کلیه ی دانشجویان صنایع جهت شرکت در کارگاه مقاله نویسی دعوت به عمل می آورد.

مدرس :استاد علی میر

تاریخ : پنج شنبه 5/2/92

ساعت :13 الی 15

 مکان : کلاس 17      

article.jpg       

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                            باسپاس

 

نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 27 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقدمه:
همانطور که از نام این رشته پیدا است دانشجویان این رشته با یادگیری مسائلی از تلفیق بهینه عوامل انسانی و فیزیکی در جهت تحقق هدفهای مدیریتی و بهینه سازی گام برمی دارند اصولا از فارغ التحصیلان این گرایش انتظار می رود با بکارگیری دروسی که در دوره کارشناسی ارشد می خوانند بتوانند به مدیریت واحدهای صنعتی و همچنین تجزیه و تحلیل مسائل مدیریتی و نارسائی های سازمان ها بپردازند.
در حقیقت دوره كارشناسي ارشد مديريت سيستم و بهره‌وري به منظور آشنايي با علوم و فنون اداره صنايع با تأكيد بر كاربرد روشهاي كمي و نظام‌گرا در اداره امور صنعتي تدوين گشته است. از آنجا كه روشهاي مورد استفاده در اين دوره در آموزش تجزيه و تحليل مسائل مهندسي نيز كاربرديست، دانش‌آموختگان دوره‌هاي كارشناسي فني و مهندسي به ‌دليل آگاهي داشتن از دانش مهندسي براي فراگيري دروس دوره مزبور نيز آمادگي كافي را خواهند داشت تا با دانش مكفي بتوانند در مشاغل مديريتي مشغول بكار شوند. مديريت سيستم و بهره‌وري در حسن اداره و موفقيت صنايع و توسعه صنعتي كشور نقش كليدي دارد. تلفيق احسن عوامل انساني و فيزيكي در جهت تحقق هدفهاي تعيين شده و كسب بيشترين نتيجه، در چهارچوب فعاليتهاي مديريت است. اهميت اين نقش سبب گشته است كه دانش و فنون مديريت سيستم و بهره‌وري توسعه فراواني يابد. با پيچيده شدن و گسترش سازمانهاي صنعتي و پيشرفت علوم و فنون مديريت، سيستم و بهره‌وري، مديران صنايع بايد علاوه بر اطلاعات مهندسي از دانش مديريت نيز برخوردار باشند.


ادامه مطلب
نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 24 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقدمه:
پیچیده ترین سیستم ها، سیستمهایی هستند که به طور مستقیم یا غیر مستقیم به انسان یا گروهی از انسانها مرتبط باشند. بدین جهت سیستمهای اجتماعی و اقتصادی که بطور مستقیم با انسان سرو کار دارند، از نظر تحلیل، پیش بینی رفتار و کنترل جزو پیچیده ترین سیستمها دسته بندی می شوند. بطور کلی هدف از بوجود آمدن رشته مهندسی سیستمهای اقتصادی و اجتماعی، تربیت افراد یا افرادی است که بتوانند با ابزار و مدلهای مختلف، سیستمهای پیچیده را شناسایی، تحلیل ، پیش بینی و اصلاح کنند.
بطور کلی، دانشجویان این رشته با ابزارهای مختلفی برای آنالیز سیستمهای مختلف آشنا می شوند. بعنوان مثال می توان از تحقیق در عملیات و برنامه ریزی ریاضی، سیستمهای پیشرفته غیر خطی و خطی و دینامیک، مدلهای رگرسیونی و اقتصاد سنجی، منطق فازی، شبکه های عصبی و ... نام برد. بعلاوه دانشجویان این رشته با مبانی اقتصاد خرد و کلان نیز علاوه بر اقتصاد سنجی آشنا می شوند.
 


ادامه مطلب
نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 24 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقدمه:
مهندسي مالي از شاخه هاي رشته مهندسي صنايع در گرايش مديريت مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد می باشد که از سال 1384 از طریق آزمون کارشناسی ارشد در کد رشته مهندسی صنایع به عنوان شاخه ای جداگانه پذیرش آن شروع شده است.
در ادامه اين شاخه را با نام رشته مهندسي مالي مي شناسيم.

تعريف رشته مهندسی مالی:
مهندسي مالي عبارتست از طراحي، توسعه و نوآوري در ابزار و سيستم هاي مالي و ارائه راه حل هاي خلاق براي حل مشكلات و مسايل مالي و كاهش ريسك در جهت افزايش ارزش شركت ها.
در واقع رشته مهندسي مالي را مي توان تركيبي از علوم زير به حساب آورد.
رياضيات مالي- رياضيات كاربردي- علوم كامپيوتر- فن آوري اطلاعات- انبارش داده هاي مالي محاسبات رايانه اي مالي- مديريت مالي و مخاطره(ريسك).


ادامه مطلب
نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 24 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقدمه:

بهره وري يكي از ديرپاترين مفاهيم در محاسبه هزينه هاي تعداد بر نيروي كار يك كارخانه است. همچنان كه رقابت جهاني تر می شود؛ نوآوري و خلاقيت نيز از سطح بنگاه - بنگاه به سطح زنجيره تأمين - زنجيره تأمين جابجا مي شود. افزايش مزيت رقابتي تنها در صورتي حاصل مي شود كه تمامي بازيگران زنجيره تأمين كاملاً با يكديگر هماهنگ باشند. مديريت زنجيره تأمين(scm) در برگيرنده تمامي برنامه ريزي ها و مديريت فعاليت هايي است كه در تدارك، تأمين، تبديل و هماهنگی هاي لجستيكي مي باشد. از اين منظر، مديريت زنجيره تأمين شامل همكاري و هماهنگي با شركاي زنجيره نيز -كه مي توانند تأمين كنندگان، واسطه ها، ارائه دهندگان خدمات شخص ثالث و مشتريان باشند- خواهد بود. در واقع مديريت زنجيره تأمين، وظيفه يكپارچه سازي عرضه و تقاضا را در داخل و ميان شركت ها را بر عهده دارد. مديريت لجستيك بخشي از SCM كه وظيفه اصلي آن برنامه ريزي، اجرا وكنترل جريان مستقيم و معكوس مواد ، كالاها و اطلاعات مرتبط و ذخيره سازي آنها به گونه اي كارا و اثر بخش ميان نقطه مبدأ و نقطه مصرف به منظور برآوردن الزامات مشتري مي باشد. فعاليتهاي مديريت لجستيك نوعاً شامل مديريت حمل و نقل ورودي و خرو جي، مديريت ناوگان حمل ، انبارداري ، جابجايي مواد و كالا اجراي سفارش ، طراحي شبكه لجستيك مديريت موجودي برنامه ريزي عرضه و تقاضا و مديريت اشخاص ثالث تأمين كننده خدمات لجستيك است.عملكرد لجستيك تا حدودي شامل تدارك و خريد، برنامه ريزي و زمانبندي توليد، مونتاژ وبسته بندي و خدمات به مشتريان ميشود. لجستيك در تمامي سطوح برنامه ريزي و اجرا حضور فعال دارد: چه استراتژيك ، چه عملياتي و چه تاكتيكي. مديريت لجستيك يك عمليات يكپارچه ساز است كه تمامي فعاليتهاي لجستيكي را با هم هماهنگ ساخته و بهينه مي نمايد. بديهي است كه تحت اين مديريت فعاليتهاي لجستيك مي بايد به هماهنگي و يكپارچگي با ساير فعاليتها اعم از بازاريابي، فروش، ساخت وتوليد، مالي و فناوري اطلاعات دست يابند.

 


ادامه مطلب
نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 24 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

مقدمه:
می توان گفت مهمترین و پیچیده ترین امتحان ورودی کارشناسی ارشد متعلق به گرایش مهندسی صنایع_صنایع می باشد.دروسی که در این گرایش از دانشجویان امتحان گرفته می شود نسبت به گرایش های دیگر برای دانشجویان صنایع تخصصی تر بوده و لذا دانشجویان صنایع از این جهت از دانشجویان رشته های دیگر جلوتر هستند ولی باید بگوییم سخت ترین امتحان ورودی مربوط به این گرایش می باشد.

نقش و توانايي فارغ التحصیلان مهندسی صنایع-صنایع:
فارغ التحصیلان این گرایش توانایی کارهایی از قبیل مدلسازی  برنامه ریزی درپروژه های مختلف بررسی مشکلات و ارائه بهترین الگوها در سازمان ها و کارخانه ها برای بهینه سازی مسائل مختلف از قبیل انسان مواد و ماشین آلات را دارا هستند.
از  دیگر توانایی های این گروه می توان موارد ذیل را برشمرد:
1- كشف و برررسي مشكلات وزارتخانه‌ها ، سازمانهاي ستادي و نظامهاي صنعتي .
2- جستجوي ارتباط منطقي بين اجزاء انواع سيستمهاي توليدي و غير توليدي .                    
3- برنامه‌ريزي و ارائه مدل جهت كسب بهترين بازدهي از كاركرد سيستمها .                      
4- كنترل سيستمها جهت پيگيري نواقص و ارائه مدل مطلوب و نهايي .
5- برنامه‌ريزي و شركت در اجراي پروژه‌هاي تحقيقاتي صنعتي .
6- ارائه الگوهاي مناسب براي طراحي واحدهاي توليدي عظيم كشور .


ادامه مطلب
نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 24 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

کاش روز حادثه در پشت در زهرا نبود                         شاهد پهلو شکستن زینب کبری نبود

کاش وقت در شکستن پای دشمن می شکست         تا که میخ در ، نشان سینه ی زهرا نبود

در میان کوچه وقت خوردن سیلی زخصم                    مجتبی همراه زهرا بود ، گر مولا نبود 

این شنیدم مادر سادات را سیلی زدند                      کاش وقت خوردن سیلی حسن آنجا نبود

کاش یک تن بود آنجا،تاکه می گفت این سخن            کشتن شش ماهه پاداش ذوی القربی نبود 

کاش وقت تازیانه خوردن دخت نبی                           دست بسته در کف خصم دنی مولا نبود  

                     

  شهادت یگانه بانوی دو عالم ام ابیها حضرت فاطمه (س) را به یگانه منجی بشریت امام زمان(عج)و تمامی شیعیان جهان تسلیت  عرض می نماییم.

 

نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 21 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

همه آنچه در رابطه با درس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در دانشگاه پیام نور باید بدانید
به گزارش اخبار پیام نور (PnuNews.com) تابستان سال گذشته بود که علیرضا اژدر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور عنوان کرد درس حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم به عنوان دو واحد درسی با تاثیر مثبت و خارج از سقف برای دانشجویان ارائه می شود اما ... بگذریم در این مطلب سعی می کنیم به بعضی سوالات دانشجویان علاقمند به اخذ این درس به صورت شفاف پاسخ دهیم:
۱-همان طور که از اسم درس پیدا می باشد برای موفق بودن در امتحان این درس شما باید حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم باشید یا سعی کنید جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ کنید
۲-این درس خودخوان است، یعنی خبری از استاد حفظ قرآن و یا جزوه آموزشی نیست خودتان بروید در خانه بسم الله بگویید قرآن را باز کنید و جزء ۳۰ را حفظ کنید
(خودخوان بودن درس به معنای نداشتن میان ترم است)
۳-می گویند باید نمره این درس بالای ۱۷ باشد تا در معدل تاثیر داشته باشد اما آنچه دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده اند می گویند و شما در نظرات آنها در همین سایت خواندید هر نمره ایی که بگیرید در معدل ترم شما تاثیر دارد ولی اگر نمره کمتر از ۱۷ بگیرید می توانید با مراجعه به کارشناس رشته برای شما کد ۳ اعمال کنند و در معدل کل بی تاثیر شود ولی همچنان تاثیر آن در معدل ترم باقی خواهد ماند.
(گفته میشود پیام نور در تلاش است زیر ساخت !! سیستم گلستان را برای رفع این مشکل فراهم کند یعنی فقط اگر نمره بالای ۱۷ کسب شد در معدل ترم و معدل کل تاثیر داشته باشد)
۴-آزمون به صورت تستی می باشد و شهریه ندارد
۵-خارج از سقف می توانید انتخاب کنید یعنی اگر ۲۰ واحد حق انتخاب دارید این درس دو واحدی را می توانید علاوه بر آن ۲۰ واحد انتخاب کنید
۶-انتخاب این درس کاملا اختیاری می باشد و هیچ الزامی در گذراندن نیست. قابل تطبیق نیست و نمی توان بجای درس اختیاری دیگری آن را گذراند، کلیه دانشجویان کلیه مقاطع می توانند این درس را انتخاب کنند.

نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 18 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

باسلام

انحمن علمی مهندسی صنایع به اطلاع می رساند :که کلیه دانشجویان علاقه مند به شرکت در آموزش دوره نرم افزاری primavera) p6 ) جهت ثبت نام به دفتر انجمن های علمی دانشگاه مراجعه نمایند .

مهلت ثبت نام تا 31/1/92 می باشد.

 

 

نویسنده: لیلا شاهوردی ׀ تاریخ: 21 / 1 / 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀